therion - Perkozek. Czy takie zdjęcie z punktu widzenia fotografa przyrody to kosz ? Chodzi mi o kuper poza GO. Dzis jak tak patrze to pewnie starałbym się przymknąć. . Zdjęcie 287109


Any unauthorized use of the photograph may violate copyright laws.
therion - Perkozek. Czy takie zdjęcie z punktu widzenia fotografa przyrody to kosz ? Chodzi mi o kuper poza GO. Dzis jak tak patrze to pewnie starałbym się przymknąć. . Zdjęcie 287109
Photo statistic
Published at:2021-04-21
Views: 457
Comments: 43
Average Star: -
Stars:0
Analyses: 0
Favorites: 0
Contra: 0
FB publication: YES
 
Technique digital
Format 35 or less
avatar_10622
therion

Perkozek


Category: DOC:Nature



Czy takie zdjęcie z punktu widzenia fotografa przyrody to kosz ?
Chodzi mi o kuper poza GO.
Dzis jak tak patrze to pewnie starałbym się przymknąć.



 















avatar_10622
2021-04-21 22:24:49
therion
Report violation
Za wskazówki i uwagi z gory dzięki, nie mam zamiaru się dąsać ,tylko czegoś przy okazji milo spędzonego czasu nauczyć.

avatar_10085
2021-04-21 22:33:15
meczata
Report violation
Kuper wygląda na przymknięty :))
A serio, to mz nie wygląda najlepiej taka ilość pierza poza GO w pierwszym planie. Ale piszę to jako fotograf spacerowy, więc do serca sobie nie bierz.
Też chętnie poczytam, jak to według książek się robi.
avatar_10622
2021-04-21 22:36:43
therion
Report violation
No kuper na szczęście miał przymknięty, bo był blisko... :)))

avatar_10622
2021-04-21 22:49:31
therion
Report violation
PS.
Ja tez jestem spacerowy, tylko po ciężkim tygodniu się lubię czasem położyć :)

avatar_10085
2021-04-21 23:13:32
meczata
Report violation
Ałć...nie zauważyłam , że w warsztaty wrzuciłeś. Tu nie wypada żartować.
Sorki :)
avatar_10622
2021-04-21 23:30:15
therion
Report violation
Te sorki to chyba nie do mnie? Mi to absolutnie nie przeszkadza :)

avatar_10085
2021-04-21 23:36:53
meczata
Report violation
Sorki do prowadzącego warsztaty w kategorii natura. Weszłam mu w kompetencje przez przypadek. Będzie bura :))
avatar_10622
2021-04-21 23:39:56
therion
Report violation
Moze wpadnie w dobrym humorze i nie będzie tak zle. Trzeba być dobrej myśli :)

avatar_150
2021-04-22 00:27:44
fotosc
Comment edited by user
Report violation
Dowcipnisie z Was :) najwazniejsza jest glowa , oko , przy dlugim szkle i bliskiej odleglosci ciezko jest zlapac calego perkoza w ostrosci , ogolnie zdjecie nie jest zle i sam o tym doskonale wiesz :)
avatar_10622
2021-04-22 09:33:53
therion
Report violation
Czasem się zdarzy wpaść dobry humor ;)
Wrzutka na warsztaty jak najbardziej poważna i przy okazji na rozładowanie emocji.
Gdybym wiedział to bym pewnie publikował wcześniej w inferii. To GO draznilo mnie trochę od początku dlatego nie publikowałem. Do tego zawsze coś mi nie do końca trybi w tych moich przyrodniczych podskokach jeśli chodzi o kadr i kompo. W krajobrazie takich dylematów nie miałem. Decyzja była zawsze łatwa i prosta, kosz czy nie kosz.
Zdjecie lubię, bo lubię modela i pamiętam pierwszy raz mi tak blisko podpłynął. Ale zdaje sobie sprawę na jakim jestem etapie i że lubię za dużo he he

Dzięki za wizytę i słówko . Pozdro.

avatar_13554
2021-04-22 07:31:33
prajzner
Report violation
Wg mnie - początkującego - fotografia się broni.
avatar_10622
2021-04-22 09:38:20
therion
Report violation
Za to lubiłem zawsze ten portal. Inspiracji nie brakuje nawet u początkujących.
Dzięki Łukasz za słówko.

avatar_10085
2021-04-22 09:42:41
meczata
Report violation
@fotosc- a przepały na kuperku nie drażnią?
Całkiem serio Cię pytam :)

avatar_21972
2021-04-22 09:53:50
damianski
Report violation
Dwa drobne punkty intensywnej bieli i od razu przepały i to w liczbie mnogiej. Troszkę subtelności Koleżanko :-) :-)
avatar_10622
2021-04-22 13:17:53
therion
Report violation
Dziękuję Kolego za właściwą postawę klubową :)

avatar_21972
2021-04-22 09:55:27
damianski
Report violation
A poważniej, można było lekko przygasić te białe punkty, reszta dla mnie bardzo ok

avatar_10085
2021-04-22 10:05:54
meczata
Report violation
Nie takich detali się tu czepiano (nie wytknę palcem kto:)).
Więc jeżeli Autor chce dążyć do perfekcji, to powinien na takie rzeczy też zwrócić uwagę :)
avatar_10622
2021-04-22 13:16:16
therion
Report violation
Kuper jaśnie oświecony to fakt, ale histogram był w punkt :)

Będę zwracał :)

avatar_515
2021-04-22 10:34:01
keni
Report violation
Ogólnie tak jak już wcześniej jeden z kolegów napisał zdjęcie nie jest złe i zapewne też tak je postrzegasz. Ja osobiście wolę, żeby pierwszy plan był ostry i dalej przechodził w rozmycie. Fotografia przyrodnicza rządzi się jednak podobnymi regułami jak inne jej gatunki i jak sam wiesz takie pokazanie fotki jak tutaj nierzadko jest zasadne. Czasami jest to chęć pokazania przestzeni albo głębi obrazu a nieraz są tego jeszcze inne powody. Delikatne przepały mnie nie drażnią ponieważ są rozmyte i łagodnie przechodzą w ciemniejsze miejsca. Jeśli miałbym się przyczepić to jedynie do tego, że widzę ostrość tylko w okolicy oka perkoza natomiast piórka na jego głowie już są mniej ostre. Z tego chociażby powodu pzymknąłbym to co jest jeszcze do przymknięcia. Pozdrawiam :)
avatar_10622
2021-04-22 13:19:58
therion
Report violation
Dziękuję za wpis, pozdrawiam również :)

avatar_150
2021-04-22 12:50:25
fotosc
Report violation
Minimalny przypalenie mozna uznac za dobrze doswietlone zdjecie , tak bylo w analogu , ale majac teraz takie narzedzia ja PS to mozna bez problemu tego sie pozbyc , sa na ten temat rozne zdania , ale dla swietego spokoju lepiej poprawic

w tym zdjeciu przepal to juz bym nazwal czepiarstwem :)
avatar_10622
2021-04-22 13:22:51
therion
Report violation
No sam teraz widzisz jak to z Panią Prezes w klubie bywa :))

avatar_10085
2021-04-22 13:06:45
meczata
Report violation
@fotosc- czepialstwo powiadasz?
A miałeś nas za TWA. Teoria legła w gruzach:)

Całkiem już serio mnie osobiście ta biała plama nad kuperkiem lekko przeszkadza. Tak na minus do złotka.
Tylko, że ja przymykam oczy na takie detale, jak całość jest ok.
I dziwi mnie czasem czepialstwo innych o jakieś detaliki. Ale ile spojrzeń tyle opinii. A każdy ma prawo do swojej :)
avatar_10622
2021-04-22 13:25:45
therion
Report violation
Dzięki za wirtualne złotko z minusem.
Z tymi opiniami to wiadomo, jak z kuprami, każdy ma swoją :))

avatar_150
2021-04-22 13:29:44
fotosc
Comment edited by user
Report violation
Nie wnikam w fochy formulowiczow , moze to menopauza a moze co innego :) wiem jedno , zdjecie jest nie doswietlone lub przeswietlone i trzeba zrobic tak by bylo na srodku ,a zeby bylo na srodku musi byc MINIMALNY PRZEPAL , zdjecie jest wtedy ddobrze naswietlone ale czas idzie do przodu i mamy cyfre gdzie takie drobnice mozna usunac .Zawsze moze sie znalesc ktos co mu cos przeszkadza :)

avatar_515
2021-04-22 13:30:24
keni
Report violation
"Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość" - Michał Anioł
Meczata ma jednak rację pisząc, o tym iż każdy z nas jest inny i na co innego zwraca uwagę. Dzięki tej różnorodności świat jest dużo ciekawszy.
avatar_10622
2021-04-22 13:37:02
therion
Report violation
Nic dodać, nic ująć!

avatar_150
2021-04-22 13:35:55
fotosc
Comment edited by user
Report violation
https://www.fotoferia.pl/photo/287119#


tak jak tu :))))) lepiej zmienic kolor sniegu zeby nie byl bialy :))))))))))) wtedy unikniemy przepalen :)

co myslisz meczata ?
avatar_10622
2021-04-22 13:46:51
therion
Report violation
Dzięki za linka:))

avatar_10085
2021-04-22 13:44:56
meczata
Report violation
A widzisz @fotosc, mylisz się. Śnieg nie był przepalony , bo zdjęcie było niedoświetlone. Potem wystarczy rozjaśnić z umiarem, nie dając za bardzo po kontraście :)
Chociaż jak się tak dokładnie przyjrzeć kilka przepalonych blików zostało. Specjalnie dla czepialskich :)
Co do koloru śniegu to temat śliski. W naturze niby biały, chociaż nie zawsze. Na zdjęciach w zależności od światła bywa żółty, różowy, niebieskawy w cieniu, a nawet czarny nocą itd...:)
avatar_10622
2021-04-22 13:54:47
therion
Report violation
Co do bieli się zgadzam jako pejzażysta i uważny obserwator :) Wszystko zależy w jakim świetle...
W cyfrze lepiej lekko niedoswietlic niż prześwietlić, popieram Koleżanki workflow :) W analogu jest inaczej, cienia nie wyciągniesz, światła wołając/skanując uratujesz.

avatar_150
2021-04-22 14:00:20
fotosc
Report violation
ale na tym zdjeciu snieg jest brudno bialy . wiem jakie kolory ma snieg , walczylem z tym tematem :) i dlatego smialem zalinkowac te zdjecie

nie powiem ze jest zle , ale tez wiem jak Autorka kombinowala z biela :)

avatar_10085
2021-04-22 14:01:11
meczata
Report violation
Na analogu się nie znam, więc wierzę na słowo.
W cyfrze wiem , że lepiej lekko niedoświetlić niż prześwietlić. Najlepiej blendą cienie rozjaśnić, ale nie zawsze da się, jak wiadomo. Weź tu startuj z blendą do ptaka :)

Co do śniegu, w tym roku trafiłam na żółtawy w naturze na skutek opadu pyłu z Sahary. I jak się potem z takiego wytłumaczyć na poważnym portalu ? :)
avatar_10622
2021-04-22 14:07:06
therion
Report violation
Do blendy to już jakiś klubowicz statysta w wojskowych łaszkach kubusia puchatka by się przydał :))

avatar_21972
2021-04-22 14:03:39
damianski
Comment edited by user
Report violation
Jak to czym ? Złym ustawieniem profilu na ekranie oglądające. Toż to elementarz :-)
avatar_10622
2021-04-22 14:05:08
therion
Report violation
Z ust mi Kolega wyjął źle skalibrowany monitor oglądającego :)))

avatar_150
2021-04-22 14:06:21
fotosc
Report violation
ja tez bym wolal zrobic brudna biel niz przepalic :) mowa o pracy w PS :)

za to tu bez zadnych pochamowan a oceny identyczne jak u kogos kto stara sie by nie bylo przepalen i snieg nial swoj krzalt

https://www.fotoferia.pl/photo/286456/s/najnowsze/c/0/p/1

avatar_10085
2021-04-22 14:07:00
meczata
Report violation
@fotosc- a może przetrzyj ekran :)
Okolice podmiejskie, to i śnieg brudnobiały. Jakby przestali kopcić czym popadnie w piecach byłby zapewne czystszy :)

avatar_150
2021-04-22 14:24:43
fotosc
Report violation
meczata no to mialas duzo szczescia , ze w tak brudnym sniegu chcialy Ci zapozowac :))))))))))))))))))

avatar_10085
2021-04-22 14:25:13
meczata
Report violation
Co do podlinkowanego zdjęcia muszę się z Tobą zgodzić @fotosc. Nie opanował Autor światła niestety. I jak by go zrobił na szaro nic by to nie dało, bo nie ma nigdzie zachowanej faktury śniegu. Biała plama.

avatar_10085
2021-04-22 14:33:55
meczata
Report violation
https://www.fotoferia.pl/portfolio/fotosc/photo/165151&status=pub&p=2
@fotosc- jak widać nie tylko żurawie w brudnym pozują :)))
To dopiero szary śnieg, ale fakt, nie przepalony :)

avatar_150
2021-04-22 14:36:12
fotosc
Report violation
meczata to tak jak u Ciebie bylo tylko ze te zdjecie powstalo w miejskim parku i snieg tez byl bardzo brudny ::))))))))

avatar_10085
2021-04-22 14:47:06
meczata
Report violation
U nas w parkach to raczej żółty przez psie siki :)

Miło się gawędziło:)
Znikam i pozdrawiam Autora tej pięknej pracy jak i pozostałych rozmówców :)